torsdag 27 augusti 2009

Muddjeans

Så blev det ett par muddjeans till yngste sonen...
Jag hade en vision om hur de skulle se ut men fick inte riktigt till framstycket som jag ville ha det. Bak sitter bxorna perfekt.




Det blir nog en del förändringar till nästa par. Fuskgylf blir det i alla fall. Midjan vet jag inte riktigt vad jag ska gör med. Nu är de aningens för pösiga för att det ska se snyggt ut. Har ni några bra förslag?

Mönstret är i grunden från Meedoms bok 4-7 år där jag gjort en del förändringar.
Tyget är ett mjukt jeanstyg och stickningarna, som nästan inte syns, är sydda med grön tråd.



2 kommentarer:

  1. Snygga jeans! Som svar på din fråga i min blogg gällande mudd i midjan så är det två saker som är a och o: mudden måste var bra mycket mindre än midjemåttet på barnet, lätt 10-15 cm mindre, och så tycker jag att det krävs väldigt bred mudd som viks dubbel (eller ja dubbel viks ju mudden alltid, men dubbel igen liksom så man kan välja smal eller bred mudd). Då funkar det finfint åtminstone till mindre barn. Till mina två "stora" grabbar syr jag så gott som alltid med resår i mudden för annars stannar det inte kvar ngt bra.

    SvaraRadera
  2. Jätte fina jeans, Såna vill jag sy till mitt barnbarn.
    Vart kan jag hitta mjukt jeans tyg ????

    Här på din blogg hittade jag många gosaker.

    Själv är jag väldans ovan att sy kläder MEN tycker det är skit kul att sy till mitt barnbarn.
    Ha de gott

    SvaraRadera