tisdag 18 augusti 2009

Husvagnar till skolstarten

Sonen har hela sommaren tjatat om en husvagnströja men jag har inte haft tid att sy förrän nu. Renoveringen av hallen hemma har tagit all tid på semestern.

...Men nu har jag i alla fall kommit igång.



Tyget är som bekant husvagnarna från JNY design. Mönstret till de blåa tröjorna kommer från Meedoms böcker och mönstret till den rosa grundar sig på Ottobres creativ workshop 301, fast jag hittade på en egen modell på ärmarna. I halsringningen har jag en svart resår med uddkant som kan anas på bilden. När sonen fick se den rosa tröjan villa han ha en sådan också. Kanske får han det...



En sak jag förvånas över är hur yngste sonen växer. Denna sommaren har han riktigt skjutit i höjden. Nu är han längre än sina båda äldre syskon när de var i 5-årsåldern och han fyller 4 år i oktober.















2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar på minsida gällande Molntröjan till mig själv. Mönstret har jag faktiskt knåpat ihop själv, men jag tror utgångspunkten till det faktiskt var från ngn Ottobre Woman, minns dock inte alls vilket nummer tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du kikade in till mig och kommenterade. Jag är en flitig läsare av din blogg, men riktigt dålig på att kommentera.

    När jag syr fuskomlott så syr jag kantband hela vägen runt. Jag syr ihop helta bodyn förutom ena sidosömmen. sedan börjar jag med kantbandet vid den öppna sidosömmen (med CPn) fortsätter på framstycket, halsringningen, andra framstycket och sista benet. Det går riktigt smidigt på detta vis. Innan jag hade CPn så tyckte jag inte om att sy dessa omlottbodies pga för mycket kantband, men nu känns de endast väldigt smidiga då jag syr på kantbandet i ett helt stycke.

    SvaraRadera