måndag 25 januari 2010

Kläder till en tjej

När dottern fick se lillebrors vändbara hoodie så ville hon också ha en. Hon fick själv välja innertyg. Det blev JNYs rosa hjärtan. Yttertyget är det samma som till lillebrors. Denna hoodien sydde jag efter Meedoms form 2, 7 år som jag förlängde i ärmarna. Den blev ändå inte så lång som jag vill men det funkar ett tag. Nertill blev den jättevid så jag fick trä i resårsnodd.


Det blev även ett par byxor till dottern. Jag hittade ett perfekt mönster i Ottobres vinternummer -09 som passar min smala tjej med långa ben. Det är en slimmad modell med infodring fram och resår i midjan bak. Enkelt och praktiskt. Och lite snyggare än leggings... Nästa par jag syr blir nog i jeanstyg med stretch. Och kanske en highwater modell till sommaren... Det finns många möjligheter med detta mönstret.


Tyget hittade jag på Göksäter, ett tygmecka på Orust. Det är ett marinblått bomullstyg med stretch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar