fredag 3 juli 2009

Konfirmationskläder

I morgon ska vi på konfirmation och så klart måste lillkillen få nya fina kläder. Det är inte lillkilen som ska konfirmeras... Han får vänta några år... Nej, det är min kusin...

Skjortan är sydd i ett tunt bomullstyg med traktorer och bilar på. Köpt på tradera. Grundmönster kommer ifrån Meedoms bok (4-7 år) fast ändrat efter eget tycke. Knappen hittade jag i farmors gamla knappburk.
Shortsen är sydda i ett marinblått tunt borstat poplintyg köpt på Stoff och Stil. Grundmönstret kommer även här i från Meedoms bok fast med mina egna ändringar.

Skjortan var riktigt rolig att sy. Fick en impuls en varm kväll när jag behövde svalka mig. Då är det skönt att sätta sig i syrummet i källaren ett par timmar.

Tyvärr är bilden inte den bästa. Det är svårt att fota ett ljust plagg och ett mörkt plagg ihop och framhäva båda. Kanske jag kan få lite livebilder i morgon.



1 kommentar:

  1. Ja, den såg ju helt perfekt ut såsom jag tänkte mig! Har du lust att byta mönster? Något du behöver som jag kanske har... Du får nog fråga för jag har inte sytt så mycket mer än väskor på senaste :-) Fint gjord skjorta!

    SvaraRadera