söndag 12 juli 2009

Corsage-top

I vintras sydde jag en nyårsklänning till min kära syster. Nu ville hon ha en överdel i samma modell. Det blev till att korta av klänningsmönstret till lagom längd, runda nederkanten och helfodra... I sidan sitter ett corsageblixtlås så man kan öppna helt för att enklare kunna ta den på sig.
Provdockan, som jag döpt till Lady Vajlett gör inte corsagen rättvisa på framstycket. Hon fyller inte riktigt ut på de rätta ställena.



Bak är det snörning vilket ger en mycket bra passform. Här har min syster valt svart sidenband med vita prickar på som en extra detalj.


Jag är nog ganska nöjd över vad jag lyckades åstadkomma med den här och min syster blev ännu nöjdare. Kul!



3 kommentarer:

  1. Å så snygg! Förstår att syster blev nöjd.
    Vilket bra sätt att ha snörningen på. Ska skissa på det, så får vi se hur det slutar. Tack för inspiration.

    SvaraRadera
  2. Går det bra om jag länkar till dig?

    SvaraRadera