lördag 20 februari 2010

Vinteryra

I morse när jag slog upp de små gröna fick jag en smärre chock. Jag visste att det skulle snöa idag, men så mycket....? Närmare en halvmeter snö som i den kraftiga blåsten vuxit till enorma vallar på vissa ställen.
Det var bara att dra på sig hela vintermunderingen och gå ut och skotta. Tur att jag fick färdigt min nya Åremössa i går. Den var fin att ha på sig idag.



Tänk att flera gånger vid den här tiden på året har jag varit ute och plockat vitsippor. Finns ingen chans att hitta vitsippor i år kan jag säga...

Ang mössan så är den stickad i garnet Milano på stickor. Beskrivning finns på nätet. Sök bara på Åremössa+beskrivning. En superenkel mössa som man stickar på en kväll.


3 kommentarer:

  1. Fin mössa! Här har det också snöat en massa hela natten och dagen. Vi får väl vara glada om det försvinner lagom till midsommar ;-)

    SvaraRadera
  2. Den ser härligt skön ut :). Så duktig du är!
    kramar Linnea

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg mössa du har stickat
    Kram Rose-Marie

    SvaraRadera