tisdag 17 mars 2009

Uggletröjor

Uggletröja till mellantösen
Mönstret kommer rakt av från Ottobre stl 134. Om jag syr den här tröjan någon mer gång så kommer jag nog göra en del förändringar, som t ex förlänga mönstret för den är i kortaste laget. Jag har en liten idé om halsringningen också men den får mogna lite...
Tyget är ju så klart röda ugglor från Jofotex:-)


Lillgrabbens uggletröja...
...är sydd av Jofotex svarta ugglor och Stoff och Stils turkosa stretchjersey. Mönstret kommer i grunden från Meedoms bok fast med egna modifieringar. Jag skulle tippa på att det är stl 110.
Än så länge kan man tydligt se att dessa 2 barn gillar det jag syr. Får se om jag kan hitta på något till den store grabben på 11 år. Där funkar inte ugglor kan jag säga! Döskallar och eld är också passé. Har ni något tips?


1 kommentar:

  1. fina tröjor., jag väntar på mitt uggletyg.
    du kanske kan testa att sätta resås i ärmar o hals på flickans tröja? så blir den mindre i halsen iaf. som en singoalla (heter de väl?)
    fast jag tyckte den va fin som den är

    SvaraRadera